Za nami XXXVII Śląski Rajd Pojazdów Zabytkowych, równocześnie V Runda MPPZ. Rajd niezwykle udany, odbywał się w ramach Industriady 2014 – imprezy, która promuje Śląski Szlak Zabytków Techniki.
Jak to zwykle bywa, pierwszy dzień rajdu to dłuższa trasa objazdowa. Zwiedziliśmy Muzeum Czynu Powstańczego, ale celem była Góra Św. Anny – miejsce szczególne dla wszystkich Ślązaków. Trasa prowadziła pięknymi zielonymi terenami Śląska i Opolszczyzny. Wieczorem podstawionym autobusem udaliśmy się na zwiedzanie zabytków techniki. Organizatorzy zorganizowali nam zwiedzanie i przepływ łodziami 20 metrów pod ziemią w Sztolni Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach. Jest to najdłuższy w Polsce podziemny przepływ łodziami.
W drugi dzień mieliśmy okazję poznać tradycyjną architekturę dawnych śląskich osiedli tzw. „familoki”. Trasa wiodła przez Rudę Śląską, Bytom do Zabrza, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć działającą unikatową parową maszynę wyciągową z 1877 roku. Finał rajdu z konkursem elegancji odbył się pod Radiostacją w Gliwicach.
Nasze Koło Pojazdów Zabytkowych reprezentowała załoga:
Małgorzata Martinek / Maria Kramarczyk – Polskim Fiatem 508 III Junak z 1935r. i zdobyłyśmy cztery puchary za:
- I miejsce w klasie Pre 45
- III miejsce w klasyfikacji generalnej
- I miejsce za Próby Sportowe w klasie Pre 45
- Puchar Pań.
Relacja Maria Kramarczyk
Zdjęcia Ryszard Gargul