3 Rajd Polski Historyczny 2014 – Start Honorowy

Opublikowano dnia

KRAKÓW – RYNEK GŁÓWNY – 04 WRZEŚNIA 2014

Tegoroczna, trzecia edycja Rajdu Polski Historycznego tradycyjnie rozpoczęła się Honorowym Startem na krakowskim Rynku Głównym. W rajdzie, o randze międzynarodowej, wystartowało 41 załóg z kilku europejskich krajów: Węgier, Luksemburga, Austrii, Włoch, Niemiec, Finlandii oraz Polski. Pośród zawodników można było dostrzec liderów klasyfikacji FIA TROPHY FOR HISTORIC REGULARITY RALLIES – lidera Paulo Marcattilj z Włoch jadący Porsche 911 SWB z 1968r., czy Christiana Crucifixz z Luksemburga startującego Fordem Cortina Lotus z 1964r. Rajd Polski Historyczny został wpisany po raz pierwszy w rym roku do prestiżowego kalendarza FIA, a tym samym stał się eliminacją wymienianego FIA Trophy for Historic Regularity Rallies.

Pośród pozostałych zawodników można było obejrzeć pojazdy: po raz trzeci Skodę 110 L Rallye z 1975r. Istwana Sandor z Węgier, Wartburga 353 MC startującego w 1972 roku w Rajdzie Monte Carlo węgierskiego kierowcy Egona Culumbacher, a także po raz drugi Wartburga 353 z 1970r. Franka Richter z Niemiec oraz broniącego tytułu Stanisława Postawkę jadącego tradycyjnie Porsche 911. Nie zabrakło również czołówki startującej w rajdach MPPZ – Macieja Trzebiatowskiego, Marcina Stryczaka, Tomasza Adamczyka czy Artura Burtana.

Najstarszym pojazdem biorącym udział w rajdzie był Aston Martin 15/98 z 1937r. Mariana Stocha.

Dodatkową atrakcją podczas Honorowego startu była wystawa pojazdów zabytkowych w trzech grupach: Veteran, Old Timer i Youngtimer, wystawianych przez członków Automobilklubu Krakowskiego, Europejską Asocjacje Automobilerów oraz sympatyków motoryzacji z Małopolski. Z pośród 40 pojazdów, w przedziale lat 1917 – 1983, zaprezentowane zostały pojazdy typu: torpedo, roadster, kabriolet, limuzyna, coupe, spider, mikrobus, van oraz pojazdy resortowe z epoki PRL.

Nie zabrakło współczesnych samochodów zaprezentowanych przez Krakowskich Dilerów wspierających rajd, tj.: RM Filipowicz, Bełtowski, Kolaczek, Andora, Marimex, Mercedes-Benz Sobiesław Zasada, Anwa.

Po wystartowaniu ostatniej załogi 3 Rajdu Polski Historycznego odbyła się tradycyjna parada pojazdów zabytkowych dookoła rynku oraz ulicami Krakowa z wjazdem na teren Muzeum Inżynierii Miejskiej.