Trzecia edycja Rajdu Polski Historycznego, organizowana przez Komandorów w składzie: Erwin Meisel, Grażyna Hołojuch oraz Bogdan Sajdak, pod szyldem Automobilklubu Krakowskiego, która odbyła się w dniach 4 – 8 września 2014 z bazą w Hotelu Soray w Wieliczce.
Po raz pierwszy rajd został wpisany do prestiżowego kalendarza FIA i sklasyfikowany jako eliminacja FIA TROPHY FOR HISTORIC REGULARITY RALLIES, a także trzecia i ostatnia w tym roku eliminacją PUCHARU POLSKI POJAZDÓW ZABYTKOWYCH.
Trasa 3 RPH liczyła 768,8km, podzielona na trzy etapy w tym 19 odcinków jazdy na regularność dając łącznie 360,62km regularne prędkości.
Pierwszy dzień zmagań rajdowych – Etap 1 – liczył sobie 413,70km, krętymi drogami pomiędzy Wieliczką – Łapanowem – Białką Tatrzańską – Zakopanem – Wieliczką. Charakter trasy zmuszał zawodników do nieustającego skupienia, co dla niektórych było dużym wyzwaniem i popuszczenie „pasa” kończyło się wypadnięciem z drogi czy niegroźnymi kolizjami z innymi uczestnikami ruchu.
Dzień drugi składał się z dwóch etapów: Etap 2 – 162,35km i Etap 3 – 189,90km. Etap 2 „poranny” wiódł trasą Wieliczka – Maków Podhalański – Krzywaczka.
W Makowie Podhalańskim tradycyjnie jako impreza towarzysząca odbyła się trzecia edycja Miasteczka Rajdowego. Było to spotkanie historycznej motoryzacji z nowoczesną, a także prelekcja na temat bezpieczeństwa na drodze, rozrywka i wiele więcej atrakcji, w tym także planowany rajd amatorski. Prócz tych atrakcji planowano również: rajdową strefę serwisową z konkursami, gokarty, pokazy samochodów rajdowych, koncerty i spotkania z gwiazdami.
Etap 3 „nocny” był zarazem ostatnim tegorocznego rajdu. Start do nocnej jazdy odbył się na terenie Muzeum Inżynierii Miejskiej na krakowskim Kazimierzu pośród eksponatów wystawy CLASSIC MOTO SHOW, odbywającej się w dniach 05 – 07. 09. 2014. Prowadzącym konferansjerkę był redaktor Krzysztof „Szaja” Szajkowski. Decydujący etap rozegrany został na trasie Kraków – Maków Podhalański – Wieliczka. Pierwsza załoga pojawiła się w bazie rajdu ok. 2 godz. nad ranem.
Meta 3 Rajdu Polski Historycznego usytuowana była na krakowskim Placu Wielkiej Armii Napoleona, u podnóża Wawelu. Po przekroczeniu linii mety odbyła się wystawa rajdowych pojazdów i symboliczne uhonorowanie zwycięzców w klasyfikacji generalnej z tradycyjnym otwarciem szampana. Wieczorem w bazie rajdu – Hotelu Soray – odbyło się rozdanie nagród i pożegnanie uczestników.
Honorowy Patronat nad imprezą objęli Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa oraz Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Partnerem strategicznym imprezy jest Valeo, oficjalny pomiar czasu zapewnia SMOK GPS. Wśród partnerów są: Novol, Hotel Bania, Maków Podhalański, Łapanów, Zakopane, Renault Anndora sp. z o. o., Geotermia Mazowiecka S.A, Farmona Waliczek, Platinum Orlen Oil, Inter Cars S.A., RajdoweAkcesoria.pl, Karczma w Krzywaczce, Brantz Rallymeters i GB promotion. Opiekę medialną zapewniają Automobilista, Kraków.pl, TVP Kraków, Radio Kraków, Classicauto, RajdowyPuchar.pl oraz BESTOFRALLY.pl.
Podczas trzech dni rajdu trwała akcja charytatywna na rzecz fundacji DR. Clown.
KILKA SŁÓW OD ORGANIZATORA
Szanowni Państwo,
3 Rajd Polski Historyczny przeszedł do historii.
Dziękuję zawodnikom za udział. Wszystkim, którzy pomagali przy organizacji rajdu jak również tym, którzy zaprezentowali swoje auta na wystawie w czasie Startu Honorowego, chciałbym tą droga podziękować.
4 Rajd Polski Historyczny przed nami – odbędzie się w terminie 03-07. września 2015 roku.
Już teraz serdecznie zapraszam do udziału
Komandor Rajdu Erwin Meisel