Czwarta edycja Rajdu Polski Historycznego tradycyjnie rozpoczęła się Honorowym Startem na krakowskim Rynku Głównym. W tym roku wystartowało 46 załóg z kilku europejskich krajów: Węgier, Luksemburga, Austrii, Włoch, Niemiec, Finlandii, Belgii, Lichtensteinu, Austrii, Łotwy, Danii oraz Polski. Rajd Polski Historyczny jest eliminacją FIA Trophy for Historic Regularity Rallies. Pośród zawodników można było dostrzec liderów klasyfikacji FIA – Paulo Marcattilj z Włoch jadący Porsche 911 SWB z 1968r., czy Christiana Crucifixz z Luksemburga startującego Fordem Cortina Lotus z 1964r.
Pośród pozostałych pojazdów startujących można było dostrzec Skodę 110 L Rallye z 1975r. Istwana Sandor z Węgier, który wystartował po raz 10 na ziemi Polskiej, sumując imprezy Rajdu Polski i Rajdu Polski Historycznego. Nie mogło zabraknąć również Stanisława Postawki jadącego tradycyjnie Porsche 911, a także czołówki kiedyś startującej w rajdach MPPZ – Macieja Trzebiatowskiego, Marcina Stryczaka, czy Artura Burtana.
Najstarszym pojazdem biorącym udział w rajdzie było Porsche 356 z roku 1959 Arka Wieczorka.
Dodatkową atrakcją podczas Honorowego startu była wystawa pojazdów zabytkowych wystawianych przez członków Automobilklubu Krakowskiego, Europejską Asocjacje Automobilerów oraz sympatyków motoryzacji z Małopolski. Z pośród 30 pojazdów, w przedziale lat 1917 – 1980, zaprezentowane zostały pojazdy typu: torpedo, roadster, kabriolet, limuzyna, coupe, spider oraz pojazdy resortowe z epoki PRL.
Nie zabrakło współczesnych samochodów zaprezentowanych przez Krakowskich Dilerów wspierających rajd, tj.: Kolaczek czy Mercedes-Benz Sobiesław Zasada.
Po wystartowaniu ostatniej załogi 4 Rajdu Polski Historycznego zakończyła się również wystawa pojazdów zabytkowych. Wszystkim wystawcom serdecznie dziękujemy za przybycie.
Relacja i foto: K. Kaczmarzyk