DSCF7857DSCF7753DSCF7754DSCF7757DSCF7761

Classic Moto Show 5 – 8 września 2013

Opublikowano dnia

W dniach 5 – 8 września 2013, na terenie Muzeum Inżynierii Miejskiej odbyły się  targi  zabytkowej motoryzacji „Classic Moto Show 2013”. Na wystawę zgromadzono około 120 pojazdów przedstawiających historię motoryzacji. Ekspozycja została podzielona na siedem kategorii: polskie legendy, auta krajów demokracji ludowej, amerykańskie marzenia, legendarni mistrzowie, poczciwe i niezawodne, pierwsze automobile oraz zabytkowe jednoślady. Dodatkowo w każdej kategorii pojazdy, pochodzące z prywatnych kolekcji, zostały uszeregowane według kraju produkcji i marki, tak by zwiedzający mogli lepiej zorientować się w rozwoju historii motoryzacji. Prawdziwymi wyróżnionymi perełkami  były: Dodge Challenger T/A – zwycięzca konkursu „Nagroda Publiczności”, Jaguar XK 150 – uczestnik tegorocznego rajdu Pekin-Paryż oraz Mercedes Gullwing 300SL, startujący w tym roku w słynnym włoskim rajdzie Mille Miglia. Czytaj dalej


Classic Moto Show 2013 – Otwarcie Wystawy

Opublikowano dnia
147130131134135

Tuż po Starcie Honorowym 2 Rajdu Polski Historycznego, dnia 5 września 2013, odbyło się otwarcie  drugiej edycji targów zabytkowej motoryzacji Classic Moto Show w Muzeum Inżynierii Miejskiej na Krakowskim Kazimierzu. Licznie zgromadzone eksponaty zostały podzielone na siedem działów przedstawiając historię motoryzacji. Skład ekspozycji stanowiły również pojazdy wystawiane w Rynku Głównym. Po zakończeniu parady ulicami Krakowa u bram starej zajezdni tramwajowej, automobile zajęły swoje miejsca wystawowe, z trudnością mieszcząc się w głównej hali zajezdni.

Tamtego czwartkowego wieczoru rozpoczęło się wielkie krakowskie święto zabytkowej motoryzacji.

Czytaj dalej


DSCF8113152DSCF7710DSCF7711DSCF7712

2 Rajd Polski Historyczny 5 – 9 IX 2013

Opublikowano dnia

Rajd Polski Historyczny został stworzony w oparciu dwóch imprez samochodowych. Nawiązuje do tradycji Rajdu Polski, który jest drugim po słynnym Rajdzie Monte Carlo najsłynniejszym rajdem samochodowym na świecie. Swoją formułę zapożyczył od Rallye Monte Carlo Historique. Regulamin 2 RPH dopuszcza samochody z lat 1946 – 1981 oraz grupę gości. Uczestnicy współzawodniczyli w jeździe na regularność, na historycznych trasach Rajdu Polski. Do rajdu przystąpiły 33 załogi z Polski, a także   jedna z Węgier oraz Niemiec. Wśród uczestników można było dostrzec legendy kierownicy oraz uczestników Rajdów Polski czy Monte Carlo.

Czytaj dalej


2 Rajd Polski Historyczny 2013 – Start Honorowy

Opublikowano dnia
124003007008009

 

05 września 2013, na Rynku Głównym w Krakowie odbyły się uroczystości Honorowego Startu 2 Rajdu Polski Historycznego, organizowanego przez Automobilklub Krakowski. Wśród licznie zaproszonych gości inauguracji rajdu, prowadzonej przez redaktora Mariusza Sussa , byli m.in. Prezydentowa Barbara Majchrowska oraz Sobiesław Zasada, Andrzej Jaroszewicz i Jan Kościuszko.

Czytaj dalej


994873_554499387918705_349066621_n2013-07-26 10.05.102013-07-26 11.31.312013-07-26 11.31.392013-07-26 11.31.46

X Runda MPPZ w Bieszczadach za nami.

Opublikowano dnia

Automobilklub Rzeszowski jest doświadczonym organizatorem. Ich rajdy pojazdów zabytkowych cieszyły się zawsze ogromnym uznaniem uczestników i obserwatorów. W zeszłym roku zdobyli tytuł najlepszej rundy Mistrzostw Polski. Poprzeczka była zatem bardzo wysoko. Jednak kilka dobrych decyzji, w połączeniu z profesjonalizmem i znakomitą logistyką spowodowało, że organizatorzy nie zaczepili o nią nawet małym palcem.

Automobilklub Krakowski reprezentowali:

  • Maria Kramarczyk i Małgorzata Martinek – Polski Fiat 508 III Junak z 1935r.
  • Tadeusz Kozioł                                       -  Mercedes Gullwing 300 SL z 1954r.
  • Małgorzata i Jan Sentyrz                         -  Mercedes - Benz W113 230SL z 1967r.
  • Grażyna Hołojuch i Erwin Meisel              - Fiat 124 Spider z 1970r.
  • Bogusław i Tomasz Sajdak                      - Mercedes W 114 Coupe z 1972r. Czytaj dalej

Beskidzki Rajd w strugach deszczu.

Opublikowano dnia
20130713_2039542013-07-11 11.10.522013-07-11 11.11.022013-07-11 11.11.112013-07-11 11.11.22

Przysłowie mówi, że Rajd Beskidzki trwa trzy dni, bo jeden jest zawsze deszczowy. W tym roku pogoda sprawiła paskudnego psikusa i tych dni było… trzy. Czy jednak komukolwiek to przeszkadzało? Ani trochę.

 

Nasz Automobilklub Krakowski reprezentowali:

  • Maria i Ryszard Kramarczyk – Polski Fiat 508 III Junak z 1935r.
  • Tadeusz Kozioł                    – Mercedes Gullwing 300 SL z 1954r.
  • Barbara i Stanisław Gierat    – Jaguar XK 140 FHC z 1955r.
  • Rafał Pliszka                        – Land Rover Seria II z 1961r. Czytaj dalej

„ W tele Gmachu Opery” Fot. A. Szałański„Wystawa zabytków” Fot. A. Szałański ( aparat Zorka 4 )„Lwowski bruk” Fot. A. Szałański (aparat Zorka 4 )„Konkurs elegancji” Fot. Mieczysław Daniel„Konkurs elegancji” Fot..A.Szałański

Leopolis Grand Prix 2013

Opublikowano dnia

Przedstawiam Państwu relację z pobytu na Festiwalu – Leopolis Grand Prix 2013 , napisaną bardzo klimatycznie przez Kolegę Andrzeja Szałańskiego z Automobilklubu Lubelskiego. Relacja w pełni  oddaje nasze odczucia i wrażenia z  pobytu we Lwowie.

Nasz Automobilklub Krakowski reprezentowali:

 

  • Władysław Płaczek – Dodge Brothers Touring 35 z 1917r.
  • Maria Kramarczyk i Małgorzata Martinek – Polski Fiat 508 III Junak z 1935r.
  • Krzysztof Labe -  Wolseley 1500 z 1960r.
  • Wojciech Żaliński – Mercedes 280S W108 z 1969r.
  • Rafał Pliszka – Porsche 911

Czytaj dalej