1938 r. BMW 326
Właściciel: Michał Żurek
Silnik: rzędowy 6-cylindrowy 4-suwowy górnozaworowy chłodzony cieczą umieszczony z przodu
Pojemność silnika – 1981 cm3
Zasilanie: 2 gażniki Solex
Moc – 37 KW/ przy 3650 U / min
Skrzynia biegów 4-biegowa + wsteczny (1 i 2 bieg wolny tzw.wolne koło)
Napęd tylny
Hamulce: hydrauliczne, bebnowe na wszystkie koła
Szybkość maksymalna – 115 km / h
Kolor – Ciemnozielony / Jasnozielony
Tapicerka – skóra ciemnozielona
Historia pojazdu:
W lutym 1936 r. na Motor Show w Berlinie projektant Fritz Friedler zaprezentował po raz pierwszy model BMW 326, który był produkowany do 1941 r. i był sukcesem firmy BMW. Prezentowany samochód to BMW 326 Cabrio nr silnika i ramy 53858, nr karoserii 523534, karosowany przez firmę Autenrieth z Darmstadt.
Został zakupiony od właściciela w Polsce, który wyrejestrował sam. 12.10.1973r. w Wadowicach (dok. wyrejestrowania i dowód rej.).
Kompletowany i restaurowany w renomowanej manufakturze do 2010 r., tego też roku zarejestrowany i odsprzedany obecnemu właścicielowi.
Pojazd posiada Kartę FIVA nr 033954.
W sezonie 2011 pojazd zdobył następujące nagrody:
- Pierwsze miejsce podczas Konkursu Elegancji XI Tatrzańskiego Zlotu Pojazdów Zabytkowych Zakopane 2011r.
- Puchar Prezydenta Miasta Krakowa w Konkursie Elegancji na Rynku Głównym podczas Międzynarodowego Rajdu KRAK-2011
- Nagrodę Prezydenta Miasta Bielska w Konkursie Elegancji podczas Międzynarodowego Rajdu Beskidzkiego